Loading Laddar...
 

Köpvillkor

 

Följande villkor gäller för TrafikCenter i Dalarnas försäljning i Sverige över Internet till konsument. Trafikskolan ska informera om namn, organisationsnummer, telefonnummer, ev. telefaxnummer, adress och e-postadress.

Beställning mm
Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida. När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.
För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.

Priser
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen.

Betalning
Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort, vilket innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med DIBS Payment Services.

Leverans och fraktkostnad
Du får dina varor inom 2-5 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure). Vi levererar endast inom Sverige. För varor som inte levereras över Internet tillämpar vi enhetsfrakt på 59kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.

Paket som inte hämtas ut
Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 150 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Om du inte meddelar oss annat inom 14 dagar från det att varan återkommit till oss upphör annulleras köpet. Du kommer då att återfå vad du betalat, med avdrag för nyssnämnda kostnader. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köpet, dvs. genom insättning på det kort som du använde vid köpet.

Ångerrätt/retur 
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket eller, om du beställt en tjänst, ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.
För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela TrafikCenter i Dalarna att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.
Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil.
Kostnaden för retur av beställd vara bekostas av dig. Varan/varorna ska returneras till adressen:
TrafikCenter i Dalarna
Östra Långgatan 14
783 30  Säter

Vid retur/ångerköp krävs följesedel, kvitto eller ordernummer.
Retur får inte ske mot postförskott.
Vid transport från oss till dig står vi ansvaret för om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till oss står du risken för varan. Detta innebär att om varan kommer bort eller skadas under transporten till oss ansvarar du för detta.
Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Detta innebär att vi sätter tillbaka köpesumman med avdrag för vår fraktkostnad på samma kort som du använde vid köpet inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

Avbeställning
Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att utan kostnad avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon. Gäller avtalet utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning m.m. Du finner denna praxis på www.str.se

Behandling av personuppgifter
I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida godkänner du att TrafikCenter i Dalarna registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

Reklamation
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till ansvarig på trafikskolan. Om du inte blir nöjd med trafikskolans hantering har du som elev vid en STR ansluten trafikskola möjlighet att pröva ärendet i STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se/reklamation. Enligt konsumentköplagen (1990:932) och konsumenttjänstlagen (1985:716) gäller att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats.

Lagval och forum
Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt). Kunden (eleven) kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en trafikskola ansluten till STR).

Kontaktuppgifter

TrafikCenter i Dalarna
Östra Långgatan 14
783 30  Säter
Org. Nr: 751009-7103
Tele: 0225-534 30
Hemsida: www.trafikcenter.nu
Mail: info@trafikcenter.nu